اندروید باکس چه مشکلات و معایبی دارد و راه حل این مشکلات چیست؟

هر وسیله‌ی دیجیتالی نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد و اندروید باکس ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به برخی از معایب و مشکلاتی که اندروید باکس ها دارند و سعی خواهیم کرد راه حل‌هایی که برای هر کدام از این مشکلات وجود دارند را با شما به اشتراک بگذاریم.

برخی از مواردی که در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • اندروید باکس‌ها چه مشکلات و معایبی دارند؟
  • چه راه حل‌هایی برای حل مشکلات اندروید باکس ها وجود دارد؟
  • چگونه می‌توان روی اندروید باکس فیلم و سریال خارجی دید؟
  • و …

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس ها دستگاه‌هایی شبیه کامپیوتر هستند که می‌توانند به هر صفحه‌ی نمایشی مانند تلویزیون وصل شوند و با اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند سیستم عامل اندروید آن را هوشمند کنند. اندروید باکس‌ها با اتصال به تلویزیون تمام قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند را با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر به آن‌ها اضافه می‌کنند. 

برای آشنایی بیشتر بخوانید: اندروید باکس چیست؟

مشکلات اندروید باکس ها

مزایای اندروید باکس ها

اندروید باکس‌ها در واقع جعبه‌های کوچکی هستند که امکانات زیادی را با هزینه‌ی بسیار پایین برای ما به ارمغان می‌آورند.

هزینه‌ی خرید یک اندروید باکس چندین برابر کمتر از هزینه‌ای است که باید برای خرید یک تلویزیون هوشمند کنیم و اندروید باکس می‌تواند تمام امکانات تلویزیون‌های هوشمند را فراهم کند.

اما با وجود این‌ها اندروید باکس‌ها هم مشکلات و محدودیت‌هایی دارند که قبل از خرید آن‌ها بهتر است با آن‌ها آشنا باشید.

مشکلات اندروید باکس ها – این دستگاه‌ها چه معایبی دارند و برای حل این مشکلات چه می‌توان کرد؟

با وجود تمام امکاناتی که اندروید باکس‌ها با قیمت بسیار پایین ارائه می‌دهند ولی این دستگاه‌ها هم چندین عیب دارند که در این بخش می‌خواهیم با هر کدام از آن‌ها با جزییات بیشتر آشنا شویم و در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

خوشبختانه برای بیشتر این مشکلات راه‌حل هم وجود دارد و در هر بخش سعی خواهیم کرد راه‌حل‌های هر کدام از آن‌ها را در صورت وجود با شما به اشتراک بگذاریم.

1- تماشای فیلم و سریال روی اندروید باکس ها

شاید با دیدن این مورد تعجب کرده باشید چون اصلی‌ترین کاربردی که اندروید باکس‌های دارند تماشای فیلم و سریال است. منظور ما از مشکل تماشای فیلم و سریال این است که دسترسی به بسیاری از سرویس‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال دنیا در ایران ممکن نیست. به همین خاطر یکی از مشکلات اندروید باکس ها در ایران یافتن بستر و پلتفرمی مناسب برای تماشای فیلم و سریال است.

مشکل اندروید باکس ها - تماشای فیلم و سریال روی اندروید باکس

 

راه حل: برای حل این مشکل اندروید باکس چند راه حل مختلف وجود دارد. 

اگر روی اندروید باکس قصد تماشای فیلم و سریال‌های ایرانی را دارید بهترین راه حل شما استفاده از سرویس‌های ایرانی مانند فیلیمو، نماوا و فیلم نت است. البته که برخی از این سرویس‌ها امکان تماشای امکان فیلم و سریال خارجی را هم به شما می‌دهند. 

برای استفاده از این سرویس‌ها حتما باید اشتراک آن‌ها را تهیه کنید تا بتوانید به تماشای فیلم و سریال بپردازید.

یکی دیگر از سرویس‌هایی که می‌توانید برای تماشای فیلم و سریال خارجی از آن استفاده کنید اپلیکیشن فیلم لند است. بر خلاف دیگر سرویس‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد برای استفاده از فیلم لند نیازی به خرید اشتراک نخواهید داشت.

 

2- گوش دادن به موسیقی روی اندروید باکس

یکی از مشکلات اندروید باکس ها و به صورت کلی اندروید تی وی، کمبود اپلیکیشن‌های مناسب برای استریم موسیقی است.

مشکل بیشتر این اپلیکیشن‌ها این است که برای کار روی صفحه‌ی تلویزیون و برای استفاده با ریموت کنترل طراحی بهینه نمی‌شوند و به همین خاطر تجربه‌ی مناسبی را در اختیار کاربر نمی‌گذارند.

مشکل اندروید باکس - گوش دادن به موسیقی روی اندروید باکس

راه حل: با وجود تمام مشکلاتی که این اپلیکیشن‌ها دارند، ما در مقاله‌ی زیر لیستی از بهترین اپلیکیشن‌های موسیقی روی تلویزیون برای شما گرد آورده‌ایم که برای آشنایی بیشتر می‌توانید به آن مراجعه کنید:

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های موزیک در اندروید تی وی و اندروید باکس

از بین این اپلیکیشن‌ها برای استفاده راحت در ایران و بدون نیاز به خرید اشتراک ما اپلیکیشن موزیک لند را به شما پیشنهاد می‌کنم. این اپلیکیشن به صورت اختصاصی برای استفاده روی اندروید باکس‌های نت باکس طراحی شده است و تجربه‌ی لذت‌بخش و بدون نقصی را روی تلویزیون ارائه می‌دهد.

3- میروینگ و کست روی اندروید باکس

میرور کردن یعنی نمایش صفحه‌ی گوشی موبایل یا لپ‌تاپ روی تلویزیون از طریق اندروید باکس. یکی از کاربردهایی که اندروید باکس‌ها به تلویزیون‌ها اضافه می‌کنند امکان میرورینگ است. کست هم یکی دیگر از اصطلاحاتی است که گاهی اوقات به جای کلمه‌ی میرور به کار می‌رود.

مشکل اندروید باکس ها در رابطه با میرورینگ و کست از دو جنبه است:

بیشتر اندروید باکس‌ها از استاندارد Airplay که مخصوص آیفون‌هاست پشتیبانی نمی‌کنند و برای میرور کردن گوشی‌های اندرویدی باید اپلیکیشن‌های دیگری روی اندروید باکس نصب کنید که پیدا کردن بهترین اپلیکیشن ممکن است کار راحتی نیست.

مشکل اندروید باکس - میرورینگ و کست روی اندروید باکس

راه حل: اگر اندروید باکس شما از اندروید باکس‌های نت باکس باشد، از آنجایی که استاندارد Airplay به صورت پیش فرض روی آن گنجانده شده است نیازی به کار اضافه نخواهید داشت. برای آشنایی بیشتر می‌توانید این مقاله را بخوانید:

بیشتر بخوانید: اسکرین میرورینگ آیفون و آیپد از اندروید باکس

در صورتی که گوشی شما اندرویدی باشد باید از نرم‌افزارهایی مانند میراکست که برای این کار وجود دارند استفاده کنید. برای آشنایی با این روش‌ها هم می‌توانید مقاله زیر را بخوانید:

بیشتر بخوانید: میرور کردن صفحه‌ی گوشی موبایل روی تلویزیون

4- انتقال فایل به اندروید باکس

از مشکلات اندروید باکس ها که هنگام استفاده خودش را نشان می‌دهد سختی انتقال فایل است. گاهی اوقات نیاز داریم که فایل‌هایی مانند فایل نصبی برخی اپلیکیشن‌ها و یا اپیزودی از سریال را به اندروید باکس انتقال دهیم و گاهی هم نیاز است فایلی را که روی آن دانلود کرده‌ایم به جای دیگری منتقل کنیم. 

ولی انتقال این فایل‌ها خیلی راحت و سریع انجام نمی‌شود و برای انجام آن باید از برخی اپلیکیشن‌های واسطه استفاده کرد.

انتقال فایل به اندروید باکس

راه حل: برای حل این مشکل نیاز است برخی از اپلیکیشن‌ها را روی اندروید باکس خود نصب کنید. مشکل این است که برخی از اپلیکیشن‌ها برای نصب فایل‌های apk. مناسب هستند ولی برای انتقال فایل‌های دانلود شده خیلی مناسب نیستند. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله زیر را بخوانید:

بیشتر بخوانید: انتقال فایل از موبایل به اندروید باکس

5- نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس

اندروید باکس‌ها بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید یا اندروید تی وی کار می‌کنند. از این رو نصب اپلیکیشن روی آن‌ها از اصولا نباید کار سختی باشد.

مشکل اندروید باکس ها برای نصب اپلیکیشن در این جاست که این روزها دسترسی ما به پلی استور گوگل محدود شده است به همین خاطر نمی‌توان از آن برای دانلود و نصب اپلیکیشن استفاده کرد.

نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس

راه حل: برای حل این مشکل اندروید باکس چند راه حل وجود دارد.

اولین کاری که می‌توانید بکنید نصب اپلیکیشن‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های اینترنت روی اندروید باکس و سپس استفاده از پلی استور گوگل است. برای نصب مستقیم اپلیکیشن روی اندروید باکس نیاز به فایل نصبی اپلیکیشن خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این روش پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید:

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس

در صورتی که از اندروید باکس‌های نت باکس استفاده کنید، با استفاده از استور اختصاصی نت باکس یعنی نت استور می‌توانید بدون محدودیت‌های اینترنت اپلیکیشن‌های مختلف را روی اندروید باکس خود نصب کنید. پیشنهاد ما به شما این روش است.

در مقاله‌ی زیر هم برخی از اپلیکیشن‌های ضروری برای اندروید باکس را به شما معرفی کرده‌ایم:

بیشتر بخوانید: 7 اپلیکیشن ضروری برای اندروید باکس

6- وب گردی روی اندروید باکس

از آنجایی که تعامل کاربر با اندروید باکس روی صفحه‌ی تلویزیون اتفاق می‌افتد، برای این که تجربه‌ی کاربری هر اپلیکیشن مناسب باشد، آن اپلیکیشن باید برای استفاده روی صفحه‌ی تلویزیون بهینه شده باشد.

یکی از مشکلات اندروید باکس هنگام وب گردی این است که مرورگرها خیلی برای استفاده روی اندروید باکس بهینه نیستند. برای مثال اپی مانند کروم برای استفاده روی تلویزیون کامل بهینه نشده است و استفاده از آن مشکل است.

وب گردی روی اندروید باکس

راه حل: تعداد مرورگرهای مناسب برای وب گردی روی اندروید باکس خیلی زیاد نیست ولی ما در مقاله‌ی زیر سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را یک جا جمع کنیم و به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر این مقاله را بخوانید:

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مرورگرهای اندروید باکس

7- استفاده از استورهای اپلیکیشن روی اندروید باکس

برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی اندروید باکس دو راه بیشتر نخواهید داشت. یکی نصب مستقیم اپلیکیشن روی اندروید باکس با استفاده از فایل نصبی و دیگری نصب اپلیکیشن از روی فروشگاه‌های اپلیکیشن.

از مشکلات اندروید باکس ها در ایران این است که ما در حال حاضر به اصلی‌ترین استور اندروید باکس‌ها یعنی پلی استور گوگل دسترسی نداریم.

استفاده از اپ استورها روی اندروید باکس

راه حل: برای حل این مشکل اندروید باکس دو راه بیشتر وجود ندارد. یا باید از ابزارهای دور زدن محدودیت اینترنت استفاده کنید و مستقیما از پلی استور گوگل استفاده کنید.

راه حل دیگری که دارید این است که از استورهای ایرانی استفاده کنید. اگر استورهای ایرانی مانند نت استور، کافه بازار یا مایکت را روی اندروید باکستان نصب کنید می‌توانید بدون محدودیت اینترنت از آن‌ها استفاده کنید.

8- محدودیت‌های سخت‌افزاری اندروید باکس

اندروید باکس‌ها بسته به این‌که چه قیمتی داشته باشند به سخت‌افزارهای مختلفی مجهز هستند. با نگاهی به بازار اندروید باکس‌ها می‌توان دید که از ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین سخت‌افزارها تا قوی‌ترین سخت‌افزارها روی این گجت‌ها استفاده می‌شوند.

نکته‌ای که در مورد سخت‌افزار استفاده شده روی اندروید باکس باید به آن توجه کنید این است که به صورت کلی اندروید باکس‌ها با توجه به کاربردهایی که دارند، نیاز به سخت‌افزار بسیار قوی ندارند. مهم‌ترین کاربرد اندروید باکس‌ها کارهای پردازشی متوسط و استریم آنلاین محتوا است. به همین خاطر مشکل اندروید باکس ها از نظر محدودیت سخت‌افزاری بستگی به استفاده شما از آن دارد.

بیشتر اندروید باکس‌ها به سخت‌افزار قدرتمند مانند پردازنده و رم بسیار قوی مجهز نیستند چون به چنین سخت‌افزاری نیاز ندارند. اندروید باکس‌ها می‌توانند با سخت‌افزاری متوسط هم کارهایی که از آن‌ها انتظار می‌روند را انجام دهند.

البته اگر از اندروید باکسی انتظار اجرای روان بازی‌های اندرویدی را داشته باشید باید مجهز به سخت‌افزاری قوی باشد. در این حالت معمولا قیمت اندروید باکس به حدود ده میلیون تومان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای مهم در خرید یک اندروید باکس خوب

9- محدودیت پورت‌های اندروید باکس

از آنجایی که اندروید باکس‌ها برای پخش محتوا مستقل نیستند و نیاز دارند به دستگاهی متصل شوند که دارای صفحه‌ای برای پخش محتوا باشد، داشتن پورت‌هایی برای اتصال به این دستگاه‌ها برای آن‌ها حیاتی است و به همین خاطر تعداد پورت‌های روی اندروید باکس‌ها و کیفیت آن‌ها اهمیت بالایی دارد. از مشکلات اندروید باکس ها این است که برخی از آن‌ها پورت‌های لازم برای کارایی مناسب را ندارند.

محدودیت پورت‌های اندروید باکس

راه حل: اندروید باکس‌ها باید حداقل یک پورت برای انتقال تصویر داشته باشند. امروزه بیشتر اندروید باکس‌ها از پورت HDMI برای انتقال تصویر و صدا به صورت همزمان استفاده می‌کنند. البته که بسته به ورژن HDMI استفاده شده کیفیت محتوایی که می‌توان انتقال داد متفاوت خواهد بود.

برای مثال آخرین نسخه‌ی HDMI یعنی 2.1 اجازه انتقال تصویر 4K با نرخ بروزرسانی تصویر 120Hz و تصویر 8K را می‌دهد.

یکی دیگر از پورت‌هایی که وجود آن اهمیت بالایی دارد پورت LAN است. همان‌طور که می‌دانید از این پورت برای اتصال سیمی مودم به اندروید باکس استفاده می‌شود. البته که می‌توان از وایفای هم برای اتصال بی‌سیم به اینترنت روی اندروید باکس استفاده کرد ولی استفاده از سیم باعث داشتن اتصالی سریع‌تر و پایدارتر خواهد شد.

اندروید باکس‌هایی که پورت USB دارند این اجازه را به شما می‌دهند که حافظه‌های جانبی مانند هارد اکسترنال را به آن‌ها وصل کنید و محتوایی را از آن‌ها پخش و یا از آن‌ها فایلی را به اندروید باکس انتقال دهید. در مورد این پورت هم اگر ورژن آن USB 3.0 باشد سرعت بیشتری برای انتقال فایل خواهید داشت.

10- لانچرهای اندروید باکس

لانچر در اندروید باکس در واقع همان رابط کاربری است که هنگام روشن کردن دستگاه با آن روبرو می‌شوید. لانچر بستری است که برنامه‌ها و محتواهای مختلف به وسیله‌ی آن با ترتیب و فرم خاصی به شما نمایش داده می‌شود.

مشکل اندروید باکس ها در مورد لانچر این است که برخی از اندروید باکس‌ها لانچرهای خوبی ندارند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها با ریموت کنترل سخت و طاقت‌فرسا است.

لانچرهای اندروید باکس

راه حل: برای حل این مشکل اندروید باکس یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید نصب یک لانچر متفاوت روی اندروید باکس است. اگر اندروید باکس شما این اجازه را به شما می‌دهد و شما هم از لانچر اولیه‌ی آن خسته شده‌اید می‌توانید یکی از لانچرهایی را که در لیست زیر معرفی کرده‌ایم روی آن نصب کنید و لذت استفاده از اندروید باکستان را چندین برابر کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لانچرهای اندروید تی وی و اندروید باکس

اگر به تغییر لانچر روی اندروید باکس علاقه‌ای ندارید و قصد دارید اندروید باکسی که می‌خرید از همان ابتدا به لانچری با امکانات بسیار زیاد مجهز باشد می‌توانید نگاهی به اندروید باکس‌های نت باکس بیندازید. این اندروید باکس‌ها مجهز به لانچر اختصاصی نت باکس هستن که با در نظر گرفتن محدودیت‌های کاربران ایرانی طراحی شده است و تمام نیاز‌های شما را برطرف خواهد کرد.

11- عدم اتصال اندروید باکس به اینترنت

یکی از مشکلاتی که در اندروید باکس‌ها شایع است مشکل در اتصال به اینترنت است. با توجه به این که ماهیت اندروید باکس به گونه‌ای است که برای بهره کامل بردن از امکانات آن اتصال به اینترنت ضروری است بروز این مشکل می‌تواند اندروید باکس را عملا بلا استفاده کند به همین دلیل می‌تواند بسیار کلافه‌کننده باشد.

راه حل: برای حل این مشکل ابتدا باید سعی کنید دلیل وقوع این اتفاق را پیدا کنید. بسته به شرایط ممکن است چند مسئله باعث بروز این مشکل شود که از بین آن‌ها می‌توان به تنظیم نبودن ساعت و تاریخ دستگاه، اختلال در سیگنال اینترنت بین مودم و دستگاه و مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری اشاره کرد.

بعد از پیدا کردن دلیل می‌توان به حل این مشکل اقدام کرد. اگر با مشکل عدم اتصال اندروید باکس به اینترنت مواجه شدید پیشنهاد ما این است که مقاله زیر را بخوانید تا بتوانید مشکل خود را حل کنید.

مقاله پیشنهادی: حل مشکل عدم اتصال اندروید باکس به اینترنت

جمع بندی

در این مقاله نگاهی داشتیم به برخی از مشکلات اندروید باکس ها و محدودیت‌های که هنگام استفاده از این دستگاه‌ها ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. در ادامه هم سعی کردیم برخی از راه‌حل‌هایی که برای هر کدام از این مشکلات اندروید باکس ها وجود دارند را به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول

اندروید باکس ها چه مشکلات و معایبی دارند؟

مشکلات اندروید باکس ها را می‌توان مواردی از قبیل مشکل وب‌گردی در اینترنت، نبود اپلیکیشن مناسب برای گوش دادن به موسیقی، محدودیت اتصالات و … در نظر گرفت.

مشکل انتقال فایل به اندروید باکس را چگونه می‌توان حل کرد؟

برای انتقال فایل به اندروید باکس از موبایل نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای انتقال فایل خواهید داشت. برای حل این مشکل به مقاله انتقال فایل به اندروید باکس مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه