نصب برنامه روی تلویزیون | اندرویدی و غیر اندرویدی، هوشمند و قدیمی

مقدمه ای بر نصب برنامه روی تلویزیون

نصب برنامه روی تلویزیون یک اقدام هوشمندانه است. نه که تنها مربوط به کاربران تلویزیون هوشمند باشد، این روزها تمام دارندگان تلویزیون حتی تلویزیون‌های قدیمی نیز به دنبال دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن روی تلویزیون خود هستند. البته این امکان نیز برای آن‌ها فراهم است. یعنی در کنار نصب برنامه روی تلویزیون اندرویدی و دریافت نسخه اندروید تی وی اپلیکیشن‌ها امکان نصب بر روی تلویزیون‌های غیرهوشمند و قدیمی نیز وجود دارد.

فهرست مطالب

این امکان به وسیله اندروید باکس که قابلیت‌های تلویزیون هوشمند را به تی وی اضافه می‌کند، ممکن شده است. البته نصب برنامه روی تلویزیون‌های هوشمند نیز مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که باز هم اندروید باکس به کمک این مسئله آمده است.

اگر شما نیز به دنبال نصب برنامه فیلیمو، آپارات، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، مدیریت فایل و … روی تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی، دوو، ایکس ویژن و … هستید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

نصب برنامه روی تلویزیون با فلش

از روش‌های مرسوم نصب برنامه روی تلویزیون هوشمند، استفاده از فلش مموری است. از آنجایی که تلویزیون‌های جدید مجهز به پورت USB هستند، شما کافی است که برنامه با فرمت APK نسخه تی وی را از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر روی فلش بریزید. سپس فلش را به تلویزیون وصل کنید.

فایل داخل پوشه‌های فلش را روی تلویزیون  باز کنید، سپس برنامه مد نظر خود را انتخاب و بر روی گزینه نصب کلیک کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون با USB مسائل خاص خود را دارد. از جمله اینکه اگر احتمال آلوده بودن فلش وجود داشته باشد، عملکرد تلویزیون نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بعلاوه که برخی مدل‌ها از جمله تلویزیون سامسونگ احتمالا امکان نصب برنامه مستقیم بدون وریفای کردن روی تلویزیون را به شما ندهد.

برای همین توصیه ما این است که ابتدا از دیگر روش‌های نصب برنامه روی تلویزیون از جمله نصب برنامه از طریق مرورگر، نصب برنامه از طریق کامپیوتر و ADB و نصب برنامه از طریق اندروید باکس اقدام کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون با گوشی همراه

با گوشی همراه خود و به کمک برنامه SENF FILE TO TV نیز می‌توانید برای نصب برنامه روی تلویزیون اقدام کنید. بدین منظور ابتدا برنامه را روی گوشی خود نصب کنید.

سپس از طریق برنامه SEND FILE TO TV یا ES FILE EXPLORER برای ارسال برنامه روی تلویزیون استفاده کنید. این برنامه را باید هم روی تلویزیون و هم روی گوشی نصب کنید.

  • بعد از نصب برنامه را روی تلویزیون باز کنید و گزینه RECEIVE را انتخاب کنید
  • سپس همین برنامه را روی گوشی باز کنید و گزینه SEND را انتخاب کنید
  • در گام بعدی فایل APK برنامه مورد نظر را انتخاب کنید
  • نام تلویزیون را انتخاب کنید تا فایل از طریق گوشی به تلویزیون منتقل شود
  • فرایند ارسال که تمام شد، برنامه را روی تلویزیون نصب کنید

نکته) در حال کلی بعد از دریافت فایل، یک پنجره تحت عنوان آیا می‌خواهید برنامه را نصب کنید، دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نبود از FILE COMMANDER برای مدیریت برنامه‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم: مقاله جامع راه های اتصال گوشی به تلویزیون را حتما بخوانید

نصب برنامه روی تلویزیون های اندرویدی

اینکه شما می‌توانید بر روی تلویزیون اندرویدی برنامه نصب کنید، قابلیتی است که نسل جدید تلویزیون‎‌های هوشمند در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای این کار شما دو راه پیش رو دارید، اول اینکه از برنامه استور گوگل پلی استفاده کنید. این برنامه در حال حاضر در داخل ایران فیلتر است و برای دسترسی به آن به VPN نیاز دارید.

راه دوم استفاده از قابلیت SIDELOADING تلویزیون است. بدین منظور باید به بخش تنظیمات یا SETTING تلویزیون بروید. از قسمت امنیت یا SECURITY گزینه مربوط به منابع نامشخص یا Unknown Sources را فعال کنید. به دنبال این به یک برنامه فایل منیجر مانند ES File Explorer نیاز دارید تا به راحتی بتوانید فرمت مربوط به برنامه‌ها را در تلویزیون پیدا کنید و آن‌ها را نصب کنید.

نکته: برای نصب برنامه مدیریت فایل روی تلویزیون سه راه پیش روی دارید:

  1. دانلود و نصب از play store
  2. ریختن روی فلش و نصب برنامه روی تلویزیون
  3. استفاده از اندروید باکس و نصب برنامه روی تلویزیون

نصب برنامه و بازی روی تلویزیون با پلی استور

به شما حق می‌دهیم اگر این بخش از نصب اپ روی تلویزیون را به دلیل فیلتر بودن play store app در ایران رد کنید. اما گوگل در حالت کلی برای نصب برنامه روی تی وی اندرویدی دستورالعمل خاص و آسانی ایجاد کرده است.

1-اگر تلویزیون شما اندرویدی است به صفحه اصلی نمایشگر بروید و اسکرول کنید تا به “Apps” برسید.

2-سپس بر روی برنامه google play store کلیک کنید.

3-کدام برنامه یا بازی را می‌خواهید روی تلویزیون نصب کنید؟ آن را سرچ کنید و پیدا کنید.

پیدا کردن برنامه: به بالا یا پایین حرکت کنید و لیست دسته‌بندی‌ها را نگاه کنید. در اینجا می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. این برای مواقعی است که نمی‌دانید به دنبال چه برنامه‌ای هستید.

جستجو برنامه: بر روی آیکون ذره بین در بالای اسکرین کلیک کنید و نام برنامه را بنویسید. این برای مواقعی است که شما نام برنامه را می‌دانید.

4-برنامه یا اپ را انتخاب کنید.

5-پروسه نصب یا خرید برنامه (اگر پولی بود) را طی کنید. (بر روی install و سپس play یا run کلیک کنید)

نحوه پیدا کردن برنامه یا بازی دانلود شده روی تلویزیون اندرویدی

از تلویزیون:

  • به بخش تنظیمات تلویزیون خود بروید. در setting یا تنظیمات گزینه مربوط به برنامه‌ها یا Apps را پیدا کنید.

از پلی استور:

  • برنامه یا اپ مربوط به play store را باز کنید.
  • در بخش بالا بر روی برنامه‌های من My Apps کلیک کنید
  • در بخش Apps installed برنامه‌های نصب شده وجود دارد، بر روی open کلیک کنید تا بازشود.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی

برای نصب برنامه روی تلویزیون سونی نیز پروسه زیاد متفاوتی پیش روی ندارید. تنها کاری که باید بکنید این است که ابتدا به از اتصال تلویزیون به شبکه اینترنت اطمینان حاصل کنید.

در گام بعدی به گوگل پلی استور که پیش فرض بر روی دستگاه وصل است بروید. در اینجا با سرچ صوتی یا تایپ کردن نام برنامه در بخش جستجو، برنامه‌ای که می‌خواهید روی تلویزیون نصب کنید را پیدا کنید.

نکته) گوگل پلی در حال حاضر به دلیل مسائل تحریم در داخل کشور از دسترس خارج شده است و برای کار کردن با آن نیاز به VPN دارید.

نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

امکان نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ با فلش و یا از طریق اپ استور سامسونگ فراهم است. اگر تلویزیون شما سامسونک اما مدل‌های قدیمی غیرهوشمند است نیز تنها با یک اندروید باکس به راحتی می‌توانید برنامه‌های نسخه اندروید تی وی را روی آن نصب کنید. در اندروید باکس نت باکس شما به نت استور دسترسی خواهید داشت که امکان دانلود و نصب برنامه‌ها به آسان‌ترین شیوه ممکن را فراهم کرده است.

نصب برنامه روی تلویزیون هوشمند سامسونگ
نصب برنامه روی تلویزیون هوشمند سامسونگ

به دلیل اینکه سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ Tizen است، سخت‌گیری‌های زیادی نسبت به نصب برنامه دارد. یعنی شما برای نصب برنامه باید تاییدیه فروشگاه سامسونگ برای نصب برنامه را دریافت کنید. مسئله‌ای که در تلویزیون ال جی و سونی کمتر وجود دارد.

و اما مراحل نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ:

  • ابتدا یک حساب سامسونگ در نمایشگر بسازید.
  • وارد منوی دستگاه شوید و گزینه Apps یا برنامه‌ها را انتخاب کنید.
  • در این بخش برنامه‎‌های من یا My Apps وجود دارند. لیست اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که از قبل روی تلویزیون نصب شده اینجا وجود دارد. بعلاوه که به بخش جدیدترین، محبوب‌ترین و دیگر دسته‌بندی‌ها نیز دسترسی دارید.
  • کافی است برنامه مد نظر خود را در این بخش پیدا کنید و بر روی دکمه نصب یا install کلیک کنید.

نکته) برای نصب بازی روی تلویزیون هوشمند سامسونگ در قسمت دسته‌بندی‌ها، به بخش games بروید و بازی‌های مد نظر خود را نصب کنید. می‌توانید بازی را با اتصال دسته بازی USB دار یا کنترل ایرماوس ادامه دهید.

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

در طول پروسه نصب برنامه روی تلویزیون ال جی کلیت را در نظر بگیرید. شاید این پروسه از این مدل به مدل دیگر مقداری فرق کند اما کلیت یکسان است.

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی
نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

برای نصب برنامه جدید بر روی تلویزیون‌های ال جی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • گام اول راه‌اندازی تلویزیون ال جی است، زبان تلویزیون را روی انگلیسی تنظیم کنید. در بخش INTERNET CONNECTION نیز اتصال به دستگاه و شبکه اینترنت را وارد کنید.
  • اتصال اینترنت تلویزیون ال جی را چک کنید.
  • در قسمت HOME تلویزیون ال جی بر روی apps کلیک کنید

اگر به اینترنت متصل بودید اما بخش فروشگاه برنامه‌های ال جی برایتان باز نشد، اتصال اینترنت را عوض کنید. در کنار این عوض کردن قسمت LOCATION نیز می‌تواند در دسترسی شما تاثیرگذار باشد. چرا که به دلایل تحریم، ال جی با شناسایی موقعیت شما در ایران امکان دارد از دسترسی به برنامه‌های مختلف شما جلوگیری کند. بدین منظور به ترتیب مسیر زیر را طی کنید:

All setting> general> system> location

و تیک set automatically را بردارید و یکی دیگر از کشورها را انتخاب کنید.

اگر باز اتصال شما به بخش برنامه‌ها یا  Apps ال جی با ارور مواجه شد، اتصال شبکه اینترنت خود را عوض کنید. (بعنوان مثال از حالت مخابرات به اینترنت سیم کارت).

  • در گام بعدی برنامه مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در بخش جستجو (علامت ذره بین) آن را بنویسید و پیدا کنید.

نکته) احتمالا برای نصب برنامه‌ها مخصوصا برنامه‌های ایرانی مانند فیلیمو، نماوا، آپارات و … نیاز به لاگین کردن در حساب ال جی خود داشته باشید.

نحوه ساخت اکانت ال جی روی تلویزیون

  • بعد از مشاهده خطای:

You need to log in to install or update. Do you want to log in?

بر روی yes یا بله کلیک کنید. سه روش مختلف برای ورود به حساب کاربری به شما نمایش داده می‌شود. توصیه ما این است که از بخش “ورود با مرورگر” یا “sign in with the web browser” استفاده کنید.

  • در گام بعدی QR Code را اسکن کنید و رمز مشخص شده بر روی تلویزیون را وارد کنید.
  • در قدم بعدی برای اتصال به حساب ال جی خود می‌توانید از میان گزینه‌های فیس بوک، گوگل و آمازون برای وریفای کردن انتخاب کنید. که اینجا نیز توصیه ما انتخاب حساب فیس بوک است (اگر حساب فیس بوک ندارید، یکی بسازید و برای این کار تنها به یک حساب ایمیل معتبر نیاز دارید). برای این مرحله باید فیلترشکن خود را از قبل فعال کرده باشید.
  • بعد از اینکه حساب ال جی شما با موفقیت وریفای شد بر روی گزینه انجام شد یا done روی تلویزیون کلیک کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی در اینجا به اتمام می‌رسد. شما می‌توانید برنامه‌های مختلف که از قبل انتخاب کرده بودید را بر روی تلویزیون نصب کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون هایسنس

دانلود و نصب برنامه روی تلویزیون هایسنس کار پیچیده‌ای نیست اما نیاز به راهنمایی دارد. این روزها شاهد حضور تلویزیون‌های هوشمند برند hisense در خانه‌ها هستیم. دلیل این نیز به کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب این تلویزیون‌ها برمی‌گردد. اگر شما نیز می‌خواهید بر روی تلویزیون هایسنس برنامه دانلود و نصب کنید چند مورد را در نظر داشته باشید:

تلویزیون هایسنس مانند دیگر تلویزیون‌های هوشمند، تعدادی برنامه پیش فرض نصب شده دارد. شاید برنامه مورد نظر شما در میان این لیست قرار داشته باشد. شما این برنامه‌ها را نمی‌توانید حذف کنید.

برای نصب برنامه جدید روی تلویزیون هایسنس به ترتیب زیر عمل کنید:

  • دکمه home یا خانه روی تلویزیون را انتخاب کنید
  • بر روی آیکون مربوط به اپلیکیشن‌ها یا App Store با ریموت اوکی کنید
  • از قسمت premium برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید
  • برنامه را انتخاب و بر روی گزینه install یا نصب کلیک کنید
  • برنامه بعد از نصب روی تلویزیون هایسنس قابل اجرا است

نکته) از آنجایی که اپ استور در حال حاضر در اینترنت فیلتر است برای دسترسی به آن باید روی تلویزیون vpn نصب کنید و یا از روش نصب برنامه روی تلویزیون با فلش استفاده کنید.

در کنار این نصب کافه بازار روی تلویزیون نیز امکان دسترسی شما بدون فیلترشکن را نیز به بسیاری از برنامه‎های اندروید تی وی از جمله فیلیمو، آپارات، نماوا و … را فراهم کرده است.

چگونه روی تلویزیون هایسنس، فیلیمو نصب کنیم؟

از طریق کافه بازار یا گوگل پلی، اگر این دو روش کارساز نبود، آدرس tv.filimo.com را در مرورگر تلویزیون وارد کنید، سپس برنامه را دانلود و نصب کنید.

پیشنهاد می کنم: ما به طور کامل در مورد تماشای فیلیمو، نماوا، فیلم نت روی تلویزیون برایتان نوشته ایم.

نصب برنامه روی تلویزیون ایکس ویژن

راهنمای نصب برنامه روی تلویزیون ایکس ویژن جزو موارد مهم است چرا که این برند ایرانی همین الان نمایشگر هوشمند بسیاری از خانه‌ها است. نکته مهم در مورد دانلود و نصب برنامه روی تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن این است که برای هر مدل تا مدل دیگر مقداری تفاوت وجود دارد. در کل دو راه برای نصب اپلیکیشن روی تلویزیون ایکس ویژن دارید:

نصب برنامه با فلش USB

  • برنامه‌های نسخه اندروید تی وی که می‌خواهید روی تلویزیون نصب کنید را روی فلش بریزید
  • فلش را از طریق پورت USB پشت دستگاه به تلویزیون وصل کنید. سپس با برنامه‌های فایل منیجر (در برخی از مدل‌های ایکس ویژن، برنامه ES File) فایل برنامه را روی فلش پیدا کرده و بر روی تلویزیون نصب کنید.

دانلود و نصب از طریق مرورگر:

  • با انتخاب دکمه home (علامت خانه) روی تلویزیون ایکس ویژن وارد مرورگر شوید.
  • در قسمت مربوط به آدرس، آدرس نرم افزار نسخه اندروید تی وی را وارد کنید. یا می‌توانید برنامه خود را سرچ کنید سپس نسخه اندروید تی وی آن را نصب کنید. مثلا برای فیلیمو این آدرس به صورت filimo.com است.
  • سپس روی گزینه‌های مربوط به دانلود، نصب و اجرای برنامه کلیک کنید.

نکته) در تلویزیون‌های ایکس ویژن از نرم افزار مدیریت فایل برای دسترسی به فایل برنامه‌های دانلود شده و … استفاده کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون ایکس ویژن
نصب برنامه روی تلویزیون ایکس ویژن

نصب برنامه روی تلویزیون های قدیمی

برای نصب برنامه روی تلویزیون‌های قدیمی و غیرهوشمند راهکار ما استفاده از دستگاه اندروید باکس است. شما با تهیه اندروید باکس و اتصال آن با کابل USB و خروجی AV مخصوص تلویزیون‌های قدیمی می‌توانید تلویزیون خود را هوشمند کنید. یعنی:

  • روی تلویزیون برنامه نصب کنید
  • وبگردی کنید
  • روی تلویزیون موسیقی گوش دهید
  • از سرویس‌های استریم فیلم و سریال مانند نماوا، فیلیمو، فیلم نت و … استفاده کنید
  • بازی کنید
  • موسیقی گوش دهید
  • و…
نصب برنامه و اپلیکیشن روی تلویزیون با نت باکس
نصب برنامه و اپلیکیشن روی تلویزیون با نت باکس

برای این کار باید اندروید باکس را به تلویزیون وصل کنید. دستگاه را راه‌ندازی کنید و سپس به بخش نصب برنامه‌ها (اپ استور، کافه بازار و ..) بروید. سپس برنامه را پیدا کنید و نصب کنید.

برای عملکرد اندروید باکس باید حتما آن را به جریان اینترنت مطلوب و پرسرعت متصل کنید.

این روزها فیلتر بودن اپ استور در داخل ایران سبب شده که برخی اندروید باکس‌ها از جمله می باکس و تسکو مسائلی پیش روی کاربران قرار دهند.

برای همین اندروید باکس نت باکس با ارائه نت استور که سرویس اختصاصی این برند است به کمک حل مسئله آمده است. نت استور یک فروشگاه اندرویدی بسیار خوب است که در نت باکس به آن دسترسی رایگان دارید و به راحتی می‌توانید برنامه مورد نظر را در آن پیدا کرده و فرایند نصب برنامه روی تلویزیون را پیش ببرید.

پیشنهاد می کنم: حتما مقاله نحوه نصب برنامه روی اندروید باکس را نیز به طور کامل بخوانید

سوالات متداول

-نصب برنامه روی تلویزیون چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای نصب برنامه روی تلویزیون از جمله نصب برنامه از طریق مرورگر، نصب از طریق فروشگاه تلویزیون سامسونگ، سونی، ال جی و …، نصب برنامه با فلش، نصب برنامه از طریق گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون وجود دارد

-نحوه نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ با فلش چطور است؟

ابتدا فایل برنامه نسخه اندروید تی وی را از طریق کامپیوتر یا لپتاپ روی فلش بریزید سپس آن را به پورت USB تلویزیون وصل کنید

-کدام برنامه ها را می توان روی تلویزیون نصب کرد؟

تقریبا هر برنامه که نسخه اندروید تی وی منتشر کرده است را می‌توان روی تلویزیون نصب کنید

-آیا روی تلویزیون های قدیمی می توان برنامه نصب کرد؟

بله با اندروید باکس نت باکس می‌توان روی تمام انواع تلویزیون‌ها برنامه نصب کرد.

-کدام برنامه ها را نمی توان روی تلویزیون نصب کرد؟

باید سیستم عامل تلویزیون را نگاه کنید، هر برنامه مغایر با سیستم عامل تلویزیون را نمی‌توان روی آن نصب کرد.

-برای نصب تلگرام، واتساپ و اینستاگرام روی تلویزیون چکار باید کرد؟

از روش‌های گفته شده داخل مقاله می‌توانید برای نصب شبکه‌های اجتماعی روی تلویزیون استفاده کنید.

-بهترین راه برای نصب اپلیکیشن روی تلویزیون کدام است؟

اقدام از طریق تنظیمات تلویزیون و در صورت مشکل استفاده از اندروید باکس

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

4.0

الیاس

31 فروردین 1403

معذرت میخوام تمام اینایی که نوشتی تقریبا بی مصرف ه سیستم عامل هایسنس ویدا است اگر برنامه هایی مثل فیلیمو رو دارید برای این سیستم عامل لینک دانلودش رو بزار و گرنه تمام مطالب بی فایده ان

پدرام رزمجو

درود بر شما. تمام اپلیکیشن های مورد استفاده روی تلویزیون مانند فیلیمو که مثال زدید، توسط یک تیم نرم افزاری ساخته میشن. سیستم عامل ویدا در ایران استفاده زیادی نداره (حتی در جهان، الان پر استفاده ترین سیستم عامل در ایران اندروید تی وی است). به همین دلیل تیم های نرم افزاری، تمرکز و انرژی خودشون رو روی ساخت اپلیکیشن ها برای سیستم عامل اندروید تی وی صرف می کنند و نه سیستم عامل های کم استفاده تر مثل ویدا. لذا پیشنهاد میکنم با استفاده از یک اندروید باکس با اندروید تی وی (مانند اندروید باکس های نت باکس) و وصل کردن آن به تلویزیون، به نحوی روی تلویزیونتون از اندروید تی وی استفاده کنید و مشکلات دیگر سیستم عامل ها رو نداشته باشید.

3.0

مرنضی

21 فروردین 1403

بهترین روش جهت نصب فایل بروی تلویزیون سونی روش نصب با adb هستش

1.0

حسن

3 دی 1402

من مطالب فوق را خوندم من فقط یه سوال مهم دارم که اصلا اشاره‌ای به این نشده وقتی تلویزیون سونی فروشگاه گوگل پلی فیلتره. فایل منیجر و سند‌فایل هم روی تلویزیون نصب نیست که فیلتر شکن نصب کنیم و تلویزیون هم به هیچ عنوان فایل‌های apk را نمیخواند که برنامه‌های فوق را نصب کنیم پس چه‌جوری برنامه روی تلویزیون فوق نصب کنیم وقتی به هیچ چیز دسترسی نداریم

پدرام رزمجو

متاسفانه با شرایطی که فرمودین راه حل ساده و بی هزینه ای وجود نداره. یا باید از نرم افزار های خاص برای دسترسی به گوگل پلی استفاده کنید که معمولا شامل هزینه میشن یا اینکه از اندروید باکس استفاده کنید که قطعا پیشنهاد ما نت باکس خواهد بود.

محمد

26 آبان 1402

محمد

حسین

10 آبان 1402

خوب