چطور سریال قطب شمال را روی تلویزیون ببینیم؟

«هر قدر انسان شریف تر، نجیب تر و حساس تر باشد، از جنایت دیگران بیشتر رنج می برد. «الکساندر- دوما»
و این دو دلیل دارد:
اول اینکه خود را مستحق خیانت نمی‌ بیند. دوم اینکه انتظار ندارد که دیگران در حقش عملی کنند که خود او با دیگران نکرده است.

نام سریال : قطب شمال 

ژانر : درام، عاشقانه 

محصول کشور : ایران

ستارگان : فرزاد فرزین، نازنین بیاتی، امیرحسین فتحی، آناهیتا درگاهی

کارگردان : امین محمودی یکتا

نویسندگان : امین محمودی یکتا و حامد افضلی 

وضعیت پخش : فصل ۱ – ۴ قسمت از ۱۲ قسمت (در حال پخش)

روز پخش : جمعه ها. ساعت ۸ صبح از پلتفرم فیلیمو

سایر بازیگران:

فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، شهروز دل افکار، روح الله زمانی، فرهاد آئیش، امیر دژاکام، بهادر زمانی، مرتضی آقا حسینی، مه لقا می نوش، فرهنگ زرگر باشی، ماکان آریا پارسا، مهران میری، حاتم مشمولی، مسعود میرطاهری، احمد لشینی، نیما شکیبایی، آتوسا کلانتری.

عوامل اصلی:

کارگردان: امین محمودی یکتا

تهیه کننده: اکبر تحویلیان

سرمایه‌ گذار: ماکان آریا پارسا

نویسندگان: حامد افضلی، امین محمودی یکتا

تدوین: ژینوس پدرام

مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی

طراح صحنه: سعید حسنلو

طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان

موسیقی: بامداد افشار

مدیر تولید: مجتبی برهانی‌زاده

مدیر صدابرداری: محمود کاشانی

طراح لباس: مرجان گلزار

طراح گریم: مونا جعفری

ساخت تیتراژ و جلوه‌های بصری: امیر ولی‌خانی

مدیر برنامه‌ریزی: کتایون درخشان

عکاس: کیمیا پوراحمد

منشی صحنه: مائده رفیعی.

درباره سریال قطب شمال:

سریال قطب شمال به کارگردانی امین محمودی یکتا و نقش آفرینی فرزاد فرزین به عنوان نقش اصلی از هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به روی آنتن شبکه نمایش خانگی رفت. 

جالب است بدانید امین محمودی یکتا که نویسنده سریال های «عقرب عاشق» و «ملکه گدایان» نیز بوده اولین تجربه کارگردانی خود را با سریال قطب شمال شروع کرده است. این سریال که جایگزین سریال «گناه فرشته» شده است آخر هفته ها مهمان خانه های گرم شماست.

حامد افضلی و امین محمودی یکتا به نویسندگی این اثر پرداخته‌ اند و اعلام کرده اند که: قطب شمال اقتباسی ایرانی از رمان « کنت مونت کریستو» است.

خلاصه سریال قطب شمال:

ماجرا از این قرار است که همایون و ارغوان، زوج داستان ما قربانی خیانتی بزرگ و بی رحمانه می شوند. همایون هر روز پشت میله های زندان برای انتقام لحظه شماری می کند‌. او سرانجام از زندان آزاد می شود ولی متاسفانه وقتی که دیگر مُرده است! حالا آرشام یکتا متولد می شود. نازنین بیاتی که نقش صحرا را در این سریال بازی می کند در کنار آرشام قرار می گیرد تا در انتقام گیری به او کمک کند.

نگاهی به سریال قطب شمال و رمان کنتِ مونت – کریستو 

«تقابلی از عشق و نفرت، انتقام و بخشش»

رمان کنتِ مونت – کریستو (به فرانسوی: Le Comte de Monte-Cristo) اثری کلاسیک و تاریخی از نویسنده‌ محبوب فرانسویِ قرن نوزدهم، الکساندر دوما است. ادموند دانتس دریانوردی ۱۹ ساله است که در سال ۱۸۱۵ میلادی، در روز ازدواجش با اتهام دروغینِ طرفداری از ناپلئون از سمت رقیب عشقی اش، فرنان و رقیب تجاری اش، دانگلار در بندر مارسی دستگیر و زندانی می شود. دانتس به مدت ۱۴ سال در سیاهچال حبس می شود. در این مدت متوجه می شود که کشیش و دانشمند ایتالیایی، آبه فاریا، در تلاش است تا از زندان فرار کند. آبه فاریا قبل از اینکه موفق به فرار از زندان شود می میرد. اما قبل از مرگش نقشه گنج جزیره مونت کریستو را به دانتس داده بود. سرانجام دانتس با نقشه ای زیرکانه از سیاهچال فرار می کند. نکته جالب این است که در طول سپری کردن ۱۴ سال زندانی بودن، چهره دانتس به قدری تغییر می کند که پس از آزادی دیگر کسی او را نمی شناسد. او گنج را به دست می‌ آورد، به پاریس می‌ رود و انتقام سختی از دشمنانش می گیرد.

با اینکه گفته شده قطب شمال اقتباسی ایرانی از رمان کنت مونت کریستو است اما با وجود شباهت هایی که این سریال در چهار قسمت ابتدایی با رمان کنت مونت کریستو داشته شاید خیلی منطقی نباشد که آن را اقتباس به حساب آوریم. اما از حق نگذریم بازی درخشان و قوی آناهیتا درگاهی و همراهی امیرحسین فتحی جلوه ای تماشایی به این سریال داده است. فرزاد فرزین به خوبی توانسته در نقش همایون ایفای نقش کند. با اینکه می شود این موضوع را به خوبی احساس کرد که همایون بعد از دوازده سال زندانی بودن چقدر پر از عقده و کینه نسبت به دشمنانش است اما با این حال می‌ بینیم که هنوز قلبی مهربان دارد و انسانیتِ درونش زنده است. البته از نظر بعضی افراد اینطور انتظار می‌ رود که همایون پس از تجربیات تلخ گذشته اش، باید بسیار تندخو باشد و بی رحمانه رفتار کند اما من به شخصه مخالفم. از دیدگاه من اگر آدمی بتواند با زخم های وجودی اش کنار بیاید و مرهمی برایشان بیابد، می تواند سیر رشد معنوی و شخصیتی را به خوبی طی کرده و به درجات بالایی از انسانیت دست پیدا کند. در غیر اینصورت سیاهی و نفرت جای عشق تکثیر شده و همه چیز را باطل می کند.

امیدوارم برخلاف رمان کنت مونت کریستو، که دانتس در راه گرفتن انتقام همه ی قوانین انسانی را زیر پا گذاشت، همایون قبل از اینکه دیر شود متوجه شود که رستگاری در انتقام نیست. هیچ چیز در انتقام نیست جزء رنجی پایان ناپذیر برای طرفین. 

تماشای سریال قطب شمال روی تلویزیون:

اگر شما هم با این سوال روبرو شده اید که چطور سریال قطب شمال را روی تلویزیون ببینم؟ در ادامه توضیح می دهم که از چه طریق می توانید این سریال جذاب را روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید. هرچه باشد سریال دیدن روی نمایشگر بزرگ تلویزیون لذت بیشتری دارد.

روش اول: قابل اجرا فقط بر روی تلویزیون های هوشمند

اگر تلویزیون شما هوشمند است به راحتی می توانید از طریق مرورگر تلویزیونتان به وب سایت فیلیمو مراجعه کنید یا اپلیکیشن فیلیمو را روی تلویزیون هوشمندتان نصب کنید تا همیشه در دسترس باشد. حالا کافیست عنوان سریال را جستجو کرده و به تماشا بنشینید. خبر خوب اینکه با اتصال به اینترنت ایرانسل، می توانید بدون تهیه اشتراک و به صورت رایگان قطب شمال را از پلتفرم فیلیمو تماشا کنید.

استفاده از قابلیت اسکرین میرورینگ هم می تواند گزینه ی جالبی برای دارندگان تلویزیون های هوشمند باشد.

اسکرین میرورینگ چیست؟

اسکرین میرورینگ یا همان میرور کردن که به اسم «پخش آینه ای» هم شناخته می شود، یعنی انتقال صفحه نمایش گوشی موبایل یا لپ تاپ بر روی نمایشگر تلویزیون. حالا هر چیزی که در گوشی موبایلتان پخش می کنید، به صورت کامل روی تلویزیون تان بازتاب می شود. به همین دلیل است که به آن پخش آینه ای نیز گفته می شود.

روش دوم: روشی قدیمی اما کار راه بنداز

اگر لپ تاپ دارید با استفاده از کابل HDMI آن را به تلویزیون متصل کنید. زمانی که محتوای دانلود شده را از لپ تاپ پخش می کنید، به صورت همزمان بر روی نمایشگر تلویزیون شما پخش خواهد شد. البته دقت کنید که در این روش لپ تاپ در خطر استهلاک قرار می گیرد و در صورت استفاده مکرر ممکن است موجب خسارت دیدن لپ تاپ شود.

در حالت دوم می شود محتوایی که دانلود کرده ایم را روی حافظه های جانبی مثل هارد یا فلش منتقل کرده و بعد به تلویزیون متصل کنیم‌.

روش سوم (پیشنهادی): اندروید باکس ها؛ قابل اجرا بر روی تمامی تلویزیون های هوشمند و غیرهوشمند

چنانچه روش های قبلی نمی‌ توانند پاسخگوی خواسته ی شما باشند و به دنبال روشی سریع‌تر برای میانبر زدن هستید از طرفی نمی توانید برای خرید تلویزیون های هوشمند هزینه کنید استفاده از «اندروید باکس شاین اس» از برند نت باکس را به شما پیشنهاد می کنم.

اندروید باکس نت باکس مدل شاین اس

اندروید باکس نت باکس مدل شاین اس

بررسی محصول

زیرا علاوه بر قیمت مناسب، قابلیت های زیادی را به تلویزیون شما اضافه میکند.

اندروید باکس چیست؟

اگر با اندروید باکس ها آشنایی ندارید بهتر است سری به مقاله «اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد و مزایای آن چیست؟» بزنید. اما به طور کلی در تعریف اندروید باکس می گوییم:

“اندروید باکس” یک دستگاه الکترونیکی کوچک، عموما به شکل مکعب مستطیل با سیستم عامل اندروید است که به یک نمایشگر مثل تلویزیون متصل می شود و قابلیت های بسیاری را به تلویزیون اضافه می کند. همواره با اتصال به اینترنت، تا بی نهایت فیلم و سریال تماشا کنید و سرگرم شوید.

اندروید باکس شاین اس چه قابلیت‌ هایی دارد؟

۱-‌ امکان نصب تمام اپلیکیشن های اندرویدی

۲- دسترسی به پلتفرم های تماشای فیلم و سریال ایرانی و خارجی (فیلم نت، فیلیمو، نماوا، سینما، گپ فیلم و…)

۳- برخورداری از اپلیکیشن های اختصاصی و رایگان نت باکس: موزیک لند و فیلم لند، کانال ها

۴-کانال های ورزشی، سرگرمی، آشپزی و آموزش برای کودکان

۵- وب گردی و بازدید از صفحات مجازی

۶- برخورداری از قابلیت اسکرین میرورینگ (انتقال صفحه نمایش گوشی موبایل به تلویزیون)

کافیست اندروید باکس shine s را با یک کابل ساده به تلویزیون وصل کنید‌. اپلیکیشن فیلیمو را باز کرده و به تماشای سریال قطب شمال روی نمایشگر بزرگ تلویزیون بنشینید. با اتصال به اینترنت هر امکانی که از یک اندروید باکس انتظار دارید را نت باکس فراهم می‌ کند.

اندروید باکس نت باکس مدل شاین اس

اندروید باکس نت باکس مدل شاین اس

بررسی محصول

نکته: با اندروید باکس نت باکس می توانید لینک فیلم، سریال و ویدیوهای مختلف را در موبایل وارد و در تلویزیون تماشا کنید. حتی لینک های تلگرام! 

برای این کار باید از اپ موبایل نت باکس در کنار اندروید باکس های نت باکس استفاده کنید. 

امیدوارم از تماشای سریال قطب شمال روی تلویزیون لذت کافی را ببرید. مثل همیشه منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. هر سوالی در مورد سریال قطب شمال و تماشای تلویزیونی فیلم و سریال ها داشتید می توانید در قسمت کامنت ها با ما در اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه